reklama

Rýchlokurz pozitívneho myslenia

Čas, ktorý strávim v rannej električke cestou do práce pre mňa predstavuje ideálnu príležitosť na čítanie básní, písanie smsiek, nervózne listovanie v diáriku, alebo ešte nervóznejšie pozorovanie okolia ubiehajúceho za oknom, sprevádzané chaotickými myšlienkami na povinnosti, ktorým budeme ja a moja trpezlivosť v daný deň viac či menej úspešne čeliť. Ale, popravde, niet ideálnejšieho miesta pre viac či menej chcené počúvanie útržkov cudzích debát, než preplnená ranná MHD.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Dnes ráno som nastúpila do električky plnej škôlkárov, ktorými, narozdiel od ich učiteliek, lomcovala radosť z nadchádzajúceho výletu. Energické dietky viedli medzi sebou mnoho hlasných debát, spolucestujúcim robili cestu pestrejšou, mnohým vyčarovali úsmev na tvári- a neviem ako oni, ale minimálne ja som nevychádzala z údivu. Z toho štebotu okolo mňa som sa totiž od tmavookého škôlkára stihla dozvedieť, že "...každý by sa mal poistiť- lebo to je bezpečné", malé dievčatko zas svoju kamarátku dôrazným hlasom vyvádzalo z veľkého omylu: "Nié, prezident na hrade nebýva, čo si, veď by mu bola zima od tej kamennej dlažby!" Hej, chvíľkové vniknutie do sveta malých bytostí s veľkými myšlienkami mi vždy bude pripadať fascinujúco krásne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dve malé, pri mne stojace dievčatká s veľkými ružovými čiapkami realizovali debatu síce menej vecnú, ale o to hĺbavejšiu. Bez mučenia sa priznávam, počula som ju celú:

"No, ja sa teraz nemám akosi dobre." Keby takáto veta, sprevádzaná mierne ustarosteným výrazom nevyšla z úst malého modrookého dievčatka v predškolskom veku, išlo by o ničím zaujímavé a celkom bežné konštatovanie frekventovane používané u väčšiny dospelej populácie.

"Ako to?!", opýtala sa s neskrývaným prekvapením kamarátka.

"No, vieš, problémy a tak... Mám asi aj depku." Áno, naozaj zhruba 5-ročné dievčatko použilo toto slovo!

"Ale prosím ťa, ty máš len zlý prístup!", zaznelo z úst kamarátky v ružovej čiapke, akoby jej doma miesto rozprávok predčítavali z motivačnej literatúry. Rozosmiala ma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Ako zlý? Nechápem." Dievčatko sa, trocha piskľavým hlasom dožadovalo od svojej kamarátky dovysvetlenia.

"Ale prosím ťa, to vie každý, musíš sa tešiť z maličkostí chápeš."

Nechápala.

"No normálne, skús sa stále usmievať! A vravieť si, ako dobre sa máš... Ja sa stále usmievam, chápeš. A nemám depku. A aj frajera už mám, veď vieš ktorého!"

Ktovie, v akom veku sa môžeme stať optimistom. A ktovie, prečo sa my veľkí akosi nechceme nechať inšpirovať svetom tých malých bytostí s veľkými myšlienkami...

Katka Chovancová

Katka Chovancová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem, pracujem, realizujem sa v občianskom združení, ale hlavne- vnímam svet okolo seba. Zoznam autorových rubrík:  PolitičnoO mojom a jemu podobných sveto

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu